fredag 15. januar 2010

Hei Marita

Vi holder på å opprette en blogg i forbindelse med prosjektet Himmelen over Sørlandet.

Er veldig interessert i å høre mer om hvordan du la inn denne funksjonen her i bronsealderbloggen – dvs mulighet for å legge inn kommentar uten å logge seg inn.

 

Hilsen Thorunn

 

 

Thorunn Lunde

konservator

Vest-Agder-museet Setesdalsbanen

 

Grovane stasjon, 4700 Vennesla

Mobil 90015849

Tlf 38156482

 

www.vestagdermuseet.no

 

P Before printing, think about the environment

 

2 kommentarer:

Marita sa...

Hei Thorunn, så hyggelig å treffe deg her!
Jeg gjorde det slik:
1. Når jeg er logget inn på bloggen går jeg på "Tilpass" øverst i høyre hjørne.
2. Klikk på fanen "Innstillinger".
3. Velg fanen "Kommentarer".
4. På "Kommentarer" markerer jeg "Vis".
5. På "Hvem kan kommentere" markerer jeg "Alle".
5. På "Tilbakelenke standard for innlegg" velger jeg "Nye lenker har kommentarer"
6. På "Kommentarmoderering" velger jeg "Aldri".
Noe av dette kan du selvfølgelig gjøre annerledes (f.eks. kommentarmodereringen), men det er lett å endre hvis du ombestemmer deg.

Marita sa...

Jeg ser at du kanskje mener "innlegg" i stedet for "kommentar". Kommentar er kommentar på et innlegg. Det du sendte inn på e-post er innlegg. Det gjør jeg slik:
1. Når jeg er logget inn på bloggen går jeg på "Tilpass" øverst i høyre hjørne.
2. Klikk på fanen "Innstillinger".
3. Velg fanen "E-post og mobil".
4. Her skriver du inn et ord som du ønsker å bruke i e-postadressen. Du vil få beskjed om det er tilgjengelig, kanskje du må bruke et annet.
5. Marker "Publiser e-postmeldinger umiddelbart". Hvis du så kopierer e-postadressen på forsiden av bloggen slik jeg har gjort her, kan man klikke på den og sende mail til bloggen. NB!I noen nettlesere må man kopiere og lime inn e-postadressen i den nye e-posten.I Internet Explorer kommer e-postskjemaet opp automatisk når man klikker på adressen.